جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۳:۰۵:۴۰

مسوولیت توسعه میدان گازی فرزاد به یک بانو سپرده شد

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در حکمی «شبنم شهبازی» را به سمت مجری طرح توسعه میدان مشترک گازی فرزاد منصوب کرد. در حکم «محمد مشکین فام» برخی وظایف مجری طرح توسعه میدان گازی فرزاد شامل جمع بندی مذاکرات و تفاهمنامه‌‌‌‌‌های قبلی با شرکت‌‌‌‌‌های متقاضی توسعه و بکارگیری فنون و ابزارهای مدیریت پیشرفته عنوان شده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از روابط عمومی شرکت نفت گاز پارس، میدان گازی فرزاد شامل فرزاد آ(A) و فرزاد بی(B) است. میدان فرزاد بی را کنسرسیومی به رهبری شرکت «او.ان.جی.سی.ویدش» هند در سال ٢٠٠٨ میلادی در بلوک فراساحلی فارسی (بینالود) در خلیج فارس کشف کرد. قرار بود شرکت‌‌‌‌‌های هندی، پس از اکتشاف، توسعه میدان را بر عهده گیرند اما پس از تشدید تحریم‌‌‌‌‌ها، فعالیت خود را در ایران متوقف کردند.

با رفع تحریم‌‌‌‌‌ها، هندی‌‌‌‌‌ها بار دیگر توسعه میدان گازی فرزاد بی را خواستار شدند. وزارت نفت هند امیدوار است ایران را متقاعد کند امتیاز توسعه میدان گازی فرزاد بی را به شرکت هندی «او.ان.جی.سی.ویدش» واگذار کند. بر اساس توافق هند و ایران قرار بود هندی‌‌‌‌‌ها ابتدا پیشنهاد فنی و سپس پیشنهاد مالی خود را برای توسعه این میدان ارایه کنند که بر اساس گفته‌‌‌‌‌های مسوولان وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران، پیشنهادهای مالی طرف هندی پذیرفته نشده است. در صورت به توافق نرسیدن ایران و هند، طرح توسعه میدان گازی فرزاد بی به صورت مناقصه بین المللی اجرا ‌‌‌‌می‌شود. این میدان، یکی از بزرگ ترین منابع گازی است که تاکنون هند در خارج از این کشور کشف کرده است. بلوک فارسی در خلیج فارس شامل میدان نفتی بینالود و میدان گازی فرزاد.بی ‌‌‌‌می‌شود. این بلوک دارای 21.68 تریلیون فوت مکعب ذخایر درجا شامل ١٢.٨ تریلیون فوت مکعب گاز طبیعی و ٢١٢ میلیون بشکه میعانات گازی قابل برداشت است. علاوه بر هندی‌‌‌‌‌ها بتازگی با شرکت‌‌‌‌‌های روسی و ایرانی برای توسعه این میدان مذاکره شده است.



  کد خبر : 4418
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :